SKALICE U DRŽKOVA | horolezecký průvodce

Skalice u Držkova je břidlicová mírně převislá zeď nabízející zajímavé kratší stěnové lezení po dobrých chytech. Výška výstupů je kolem 12-ti metrů, délka stěny asi 25 metrů. Spodní část tvoří kvalitní pevný materiál, vršek vyžaduje trochu citu a něhy pro decentní lámavost skály. Lezecky objevil v 80. letech A. Jaluška, v létě 2016 borháky osadil Z. Bouda v domnění, že jde o prvovýstupy. Stěna je umístěna ve stínu statných buků. Lézt se zde dá bez omezení za deště i v zimě. Sektor se dělí na Křížovou stěnu (vlevo), Střední stěnu a Hlavní stěnu (vpravo).

HOROLEZECKÝ MINI PRŮVODCE ve formátu pdf ke stažení zde pdf_icon
SKALICE U DRŽKOVA na webu Skalních oblastí

Přístup

Auto nechte u kapličky nad Držkovem. Chůze po oblém hřebeni přes pole do lesíku ke skále Vám zabere 10 minut. GPS: 50.6832344N, 15.3088519E.

mapa_skalice_drzkov

Křížová stěna

První část stěny, která lezce uvítá hned po příchodu. Stěnou se linou dvě výrazné diagonální spáry tvořící kříž.

skalice_krizova_stena_schema

DIAGONÁLA II Nástup vlevo a diagonální spárou snadno na vrchol.
SYPAČKA HNOJOVÁ III Nástup ve středu Křížové stěny, přímo vzhůru, ve středu „kříže“ horní doleva ubýhající šikmou policí a v její polovině přímo na vrchol kolem smrčku.

Střední stěna

Prostřední objekt, u kterého oko lezcovo zaujme především vrchní převislé trojúhelníkové patro.

prostredni_stena_schema

BURČÁKOVÁ SEZÓNA IV Nástup přímo ve spádnici vrcholové borovice (uprostřed Střední stěny), vzhůru na první polici, zprava snadno na druhou polici (jištění) a přímo středem převislé stěnky na vrchol (slaňák).

Hlavní stěna

Lezecky nejhodnotnější část, která je tvořena mírně převislou stěnou s dobrými chyty i stupy. Členitost skály nabízí různé varianty výstupů.

hlavni_stena_schema

LVÍ NAROZENINY III Nástup 3 m vpravo od hrany po dobrých chytech šikmo vlevo vzhůru na hranu a po ní doprava na vrchol.
VARIANTA PO HRANĚ III Nástup hranou a tou až na vrchol.
MECHEM A KAPRADÍM IV-V Nástup 2 m vlevo od Cesty pro malého Ozzyho podél koutku po dobrých chytech k BH. Mírně vlevo na vrchol.
CESTA PRO MALÉHO OZZYHO V Nástup z nejvyššího bodu balvanu u buku, podél křídla středem stěny k BH a šikmo vpravo na polici ke knížce. Zprava přes převis (hodiny) na vrchol.
DRŽKOVSKÁ V Nástup vpravo od Cesty pro malého Ozzyho stěnou pod střechu, vlevo přes převis (BH) a přímo jako Cesta pro malého Ozzyho na polici ke knížce.
VARIANTA DRŽKOVSKÁ DÝNĚ V Od BH Držkovské šikmo doprava k BH Dýňobraní a touto cestou ke slaňáku.
DÝŇOBRANÍ V Výrazným sokolíkem v pravé části stěny pod převis (hrot), výšvihem  přes BH přímo na polici ke slaňáku.

FOTOGALERIE LEZENÍ NA SKALICI U DRŽKOVA

fotogalery

3 komentáře u „SKALICE U DRŽKOVA | horolezecký průvodce

1. Ahoj Zdendo.
    Nechci ti brát iluze,ale všechny cesty byli lezené a uděláné cca v roce 1980 + -.
    Dělal je někdejší držkovský farář Aleš Jaluška.V 80tých letech jsme tam lezli vše co šlo.
    Aleš Jaluška nám tam dával lezecké základy.Nejtěžší v té oblasti je bílý převis.