Novoroční výlet do srdce Krkonoš 2009

FOTOGALERIE

violik2009
Fanda se blíží k vrcholu Violíku.

Mrazivé počasí na přelomu roku jsme s kamarádem Fandou prostě museli využít k výletu do hor. Nemoc nás trochu zbrzdila, ale přecijen jsme vyrazili 2. ledna 2009 na dva dny do Krkonoš.

Auto jsme nechali na Horních Mísečkách a pokračovali jsme po svých na Medvědín.Oproti předchozím výstavním dnům dnes sněží. Na Medvědíně jsme kolem poledne. Jdeme nejdříve po žluté a později po červené turistické značce na Zlaté návrší. Pohled na Kotelní jámy evokuje opravdové hory, paráda. Na Vrbatovce si dáváme výborný guláš a Budvárek. Když opouštíme chatu, tak nás venku přepadává opravdová sněhová vánice, fičí a chumelí jako o život. Toto počasí nás již dnes neopouští.

Procházíme Pančavskou a Labskou loukou a před pramenem Labe, který pouze tušíme, že tu někde je, se vydáváme doleva jižním úbočím Sokolníku až k Vosecké boudě. Tady řežeme jihočeský zlatý mok Plzeňským. Začíná se smrákat a to nás nutí zvednout zadky ze židle a nastoupat alespoň pár metrů nad chatu a postavit stan. Pořád chumelí, teplota je kolem -10°C. V noci sněžení přestává a k ránu je cítit ochlazení pod -15°C.

Ráno Fána vystrkuje hlavu ze stanu jako první a nadšeně hlásí jasné slunečné počasí. Uvěřím, až sám uvidím – opravdu, nekecal, počasí jak ze žurnálu, fantazie! Sice mrzne jak když praští, ale přesně kvůli tomuhle jsme sem přijeli – famózní výhledy na Ještěd, Jizerky, Tvarožník, do kraje…prostě kam se podívám.

Vyrážíme před 9h a stoupáme na Tvarožník. Na západě kousek od nás zdobí horizont polská chata Szrenica. Na Tvarožníku fouká silný mrazivý vítr, tak se tu moc nezdržujeme a pokračujeme dál po hřebeni na Violík. Odtud sbíháme k prameni Labe, který je na rozdíl od včerejška vidět odevšad. Na Labské boudě jsme před 11h, točenou Plzní probouzíme ze spánku naše žaludky a vydáváme se traverzovat jižní stráně Vysokého kola. Po necelé hodině jsme na Martinovce, kde k naší velké radosti opět točí pivo s velkým „P“. Sluníčko stále neúnavně svítí. Z Martinovky sbíháme kolem Medvědí boudy do Špindlu a sedačkou se necháváme vyvést na Medvědín, kde jsme včera začínali. Po sjezdovce kloužeme dolů k autu a náš pěkný výlet je u konce. Povedl se náramně.